Friday 22 June 2012

a crafty day


Gestern morgen, nach dem Spaziergang mit den Hunden, habe Ich ein wenig Lavendel mit ins Haus gebracht. Morgens ist es momentan so ruhig und ein bisschen kühler. Wir haben Sommer, seit gestern. Die Luft in den Städten flimmert, es ist heiss. Wir wohnen zwischen den Feldern, mit Sicht auf die Berge bei schönem Wetter und die Erde saugt die Hitzes des Tages in sich auf. Es kühlt angenhem ab.

Yesterday morning, right after the walk with the dogs, I took some lavander from the garden inside the house. In the morning, at the moment it is very silenty and not so hot. We have summer, since yesterday. The air in the city is hot. We live surrounded by fields and see the mountains if the weather is good. Here the ground absorb the heat over the night.

embroider with some lavander fragrancy

Mein selbstgenähtes Sommerkleid will bestickt werden. Ich habe mein Motiv aus einer Grafik von mir am Computer gemacht und in der passenden Grösse ausgedruckt Die passenden Farben aus meiner Stickgarnschachtel ausgesucht und suche den richtigen Platz auf dem Kleid für die Stickerei.

I want to embroider on the Summerdress i've sewn. I made the motif on the computer out of a graphic of mine and printed it in the right size. Looked for the best colors in my yarnbox and I'm looking for the best place on the dress for the embroidery.

sweet meringue in pastel yellow

Die Kinder schlafen noch immer glücklich in Ihren Betten und Ich suche mir eine Idee für einen Stempel aus. Ein Vogel möchte heute gerne geschnitzt werden.

The kids are still sleeping in their beds and I'm searching for an idea to carve a stamp. I will do a bird.

carve a stamp

Zum späten Frühstück gibt es selbstgebackene Meringue, die einfach so auf der Zunge zergehen.  Dann wird gespielt, ein bisschen im Computer gesurft und schon ist wieder Mittagszeit.

For late breakfast we ate selfmade Meringue. Then we play a little, looking around in the internet and soon is lunchtime.

meringue and watercoloring the bird

Am nachmittag spielen wir auf der Schattenseite des Hauses mit den Hunden, kühlen uns im Wasser ab und dannach müde im Haus gemeinsam Bilderbücher an.

In the afternoon we play in the shadow of the house with the dogs, cool down in the water and after we look tierd at some childern books.

meringue and handcarved swallow stamp

Ich lege mir einen Stoff bereit, für ein weiteres Sommerkleid.  Stemple und male mit den Wasserfarben für den Stationery Swap.

I make ready some fabric for another summerdress. Stamping and watercoloring for the stationery swap.

rice and a handcarved birdstamp


Share/Bookmark

3 comments:

  1. Klingt nach einem absolut großartigem Tag! Wünsch dir noch viele davon!
    Die Stempel sind wunderschön! Hab gestern auch welche gemacht, werd sie auch bald zeigen...
    Alles Liebe,
    Steffi

    ReplyDelete
  2. Lovley blog, Eos. Really enjoyed your posts. Glad to have found you through BYW2.
    Warm wishes :)
    Rhythma

    ReplyDelete

Thank you all, I'm so happy about your comments and that you let me feel the love.
Feel free to communicate with me in english, german, italian and soon french!
Thank to all of you kind and lovely souls out there.

Eos

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...