Saturday 7 July 2012

three things i ♥ this week

♥ The local market is full of very tasty fruits! We love to eat them and also make a lot of cakes, pie's or muffin's out of them.

♥ Last weekend on the fleamarkt I found beautifully crossstitch tabelcloths, I have also already ideas what to do with them. At the same day we found a round table that someone putted on the corner of the street to trash away. I've already bought some color to give him a new live.

♥ We'll wait a little with our dream of a little house with garden. It seems to not be the right time for us. We also love this appartment in a way or an other. Our little daughter is born here at home! But we'll begin to renovate our attic and make our appartment a little bigger like this.
We also went to see a wonderful garden, full of fruit trees.
Lets make little baby steps and not hurry up.






♥ Auf dem Markt gibt es momentan so viele Frische und zauberhaft gute Früchte! Wir lieben es diese zu essen oder auch kuchen, torten und muffins zu backen.

♥ Letztes Wochenende habe Ich wieder einige Tischdecken auf dem Flohmarkt gefunden, Ich habe auch schon eine Idee was aus Ich damit machen könnte. Am gleichen Tag hatten wir Glück und auf dem Sperrmüllhaufen an einer Hausecke einen runden Tisch gefunden. Ich habe schon frische Farbe gekauft um Ihn neu erstrahlen zu lassen.

♥ Unsere Wunschtraumerfüllung von einem kleinen Häuschen mit Garten muss warten. Es scheint nicht der richtige Zeitpunkt für uns zu sein. Zudem haben wir doch schon so einiges was uns an unserer Wohnung gefällt. Hier ist unsere kleine Tochter zu Hause geboren! Wir werden aber hier den Dachstock ausbauen und uns so etwas vergrössern.
Wir haben auch einen Garten angeschaut, wunderschön und vollgefüllt mit Bäumen und Sträucher.
Wir gedulden uns und machen kleine Schritte.



I get together personally three little things daily that made me happy.
Little and big Things that conjure a smile in my face, that gave me a piece of statisfaction and make my life worth living.
Once a week I look back and pick three things, which made my heart skip a beat.
This little ritual helps me to look and concentrate on the nice side of life, to focus myself on the little things and enjoy the happy moments.
If you like the idea and also want to do it, I'm very happy if you link your blog entry in the comments.

Ich sammle für mich persönlich Drei kleine Dinge täglich die mich glücklich machen.
Kleine und grosse Sachen die mir ein Lächeln ins Gesicht zaubern, die mir ein Stück Zufriedenheit schenken und mein Leben lebenswert machen.
Einmal in der Woche schaue Ich zurück und picke mir drei Dinge heraus, die mein Herz diese Woche etwas hüpfen lassen haben.
Diese kleine Ritual hilft mir sehr mich auf die schönen Seiten des Lebens zu konzentrieren, mir Kleinigkeiten zu gönnen und zu geniessen.
Wenn Du gerne mitmachen möchtest freue Ich mich, wenn Du deinen Beitrag in den Kommentaren verlinkst.


Share/Bookmark

No comments:

Post a Comment

Thank you all, I'm so happy about your comments and that you let me feel the love.
Feel free to communicate with me in english, german, italian and soon french!
Thank to all of you kind and lovely souls out there.

Eos

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...